۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جی پی اس ماشین یا دزدگیر؟

جی پی اس ماشین یا دزدگیر؟

جی پی اس ماشین یا دزدگیر؟

جی پی اس ماشین

جی پی اس ماشین یا ردیاب ماشین وسیله ای بسیار کاربردی که جهت مکان یابی و گزارش موقعیت خودرو روی خودرو نصب می شود.

امروزه با توجه به سرقت خودرو توسط سارقان با انواع روشهای حرفه ای و در مدت زمان بسیار کوتاه دیگر نصب انواع دزدگیر و سیستم های ضد سرقت بر روی خودروها به تنهایی کارساز نیست.

اما سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که جی پی اس ماشین چه فرقی با دزدگیر دارد؟ و اینکه خودروی من دارای دزدگیر و سیستم های ضد سرقت است و چه لزومی برای نصب ردیاب ماشین وجود دارد؟

واقعیت این است که ردیاب ماشین دارای عملکرد کاملا متفاوتی با دزدگیر است. رانندگان و مالکان خودرو، شرکتهای حمل و نقل، آژانسهای مسافرتی، شرکتهای کرایه خودرو و سازمانها و ارگانها جهت امور مختلف نیاز به نصب ردیاب خودرو بر روی وسایل نقلیه خود داشته و از آن برای مقاصد مختلف استفاده می کنند. در این مطلب برای آگاهی از نحوه عملکرد جی پی اس ماشین و تفاوت آن با دزدگیر به توصیف ویژگیهای آن می پردازیم.

جی پی اس ماشین یا دزدگیر؟

تفاوت جی پی اس ماشین با دزدگیر

تفاوت جی پی اس ماشین با دزدگیر به نحوه کارکرد آنها مربوط می شود. دزدگیر خودرو یک سیستم حفاظتی و کنترلی برای جلوگیری از سرقت خودرو است. این وسیله با نصب بر روی خودرو به محافظت از آن می پردازد و در صورت وجود لرزش و تکان در خودرو، لمس نمودن دستگیره ها، ضربه زدن به بدنه و یا شیشه های خودرو و بطور کلی در مواقع تلاش برای باز کردن خودرو با توجه به میزان حساسیت دستگاه اقدام به اعلام هشدار می نماید.

دزدگیر همچنین بر حسب نوع و مدل آن امکانات و خصوصیات متنوعی داشته و می تواند نسبت به هشدار در وضعیتهای مختلف اقدام نماید. جی پی اس خودرو یک وسیله برای موقعیت یابی خودرو است. ردیاب با توجه به تکنولوژی جی پی اس و ال بی اس اقدام به مکان یابی خودرو از طریق ارتباطات ماهواره ای نموده و سپس از طریق سیستم های مخابراتی مکان خودرو را به شخص کنترل کننده ارسال می نماید.

جی پی اس ماشین یک وسیله کاربردی در اعلام موقعیت مکانی خودرو است. نحوه کارکرد جی پی اس خودرو با دزدگیر متفاوت است ولی برخی افراد بدلیل عدم آگاهی از نحوه عملکرد جی پی اس تصور می کنند که با داشتن دزدگیر و سیستم های ضد سرقت دیگر نیازی به نصب ردیاب خودرو نیست. در این مطلب تفاوت دزدگیر و ردیاب خودرو تشریح می گردد.

ارتباط ردیاب با شبکه های ماهواره ای و مخابراتی از طریق سیم کارت موجود در داخل آن برقرار می شود. در واقع سیم کارت دستگاه در هر جای دنیا دارای پوشش مخابراتی و آنتن دهی باشد دستگاه ردیاب فعال خواهد بود. اپراتور سیم کارت را می توان به دلخواه همراه اول، ایرانسل و یا اپراتور دیگری انتخاب نمود، ولی توصیه این است که جهت برخورداری از آنتن دهی مطلوب از دو اپراتور معتبر در ایران استفاده نمائید.

مکان یابی خودرو توسط ردیاب بسیار سریع و با دقت بالا انجام پذیرفته و توسط پیامک و یا ردیابی آنلاین از روی نقشه اعلام می شود. جی پی اس ماشین را می توان در هر جای خودرو مخفی نمود. این کار می تواند آگاهانه و با اطلاع راننده بوده و یا در خودرو مخفی شود. جی پی اس خودرو دارای مزیتهای بسیای است که در ذیل به موارد مهم آن اشاره می گردد.

جی پی اس ماشین یا دزدگیر؟

مزیت جی پی اس ماشین

مزیت جی پی اس ماشین به نحوه کارکرد آن مربوط می گردد. جی پی اس بر حسب انواع مختلف دارای امکانات و ویژگیهای گوناگون بوده و قابلیت مخفی شدن در خودرو دارد. این دستگاه بر حسب نیاز می تواند روزانه یک موقعیت از خودرو را به مالک آن ارسال نموده و یا ردیابی آنلاین داشته باشد.

در مواقع سرقت خودرو و یا جهت کنترل خودرو به آسانی با ارسال پیامک درخواست موقعیت میتوانید از مکان خودرو آگاهی یابید. همچنین امکان مشاهده محل و مسیر حرکت خودرو بر روی نقشه و اپلیکیشن ردیاب قابل کنترل است. در این صورت در اسرع وقت می توانید نسبت به پیدا کردن خودرو اقدام نمود.

جی پی اس خودرو در برخی مدلها به برق خودرو متصل و در برخی دیگر تنها با باطری کار می کند. در ردیابهای آهنربایی که پیشرفته ترین مدلهای ردیاب محسوب می شوند باطری دارای کارکرد طولانی مدت بوده و می توان آنرا در جایی به بدنه خودرو و دور از دید دیگران چسبانید.

امکانات و خصوصیات زیاد دیگری مانند خاموش نمودن موتور خودرو، امکان شنود صدای داخل کابین، برقراری تماس اضطراری و یا ثبت اطلاعات ردیاب بر روی حافظه در مدلهای مختلف موجود است. جی پی اس ماشین دارای مزایای زیادی است که با توجه به امکانات آن نسبت به حفظ امنیت خودرو و سرنشینان آن اقدام می نماید

اشتراک بگذارید
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *