۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت Zoom برای ارتقای امنیت برنامه خود، سرویس تائید هویت Keybase را خرید

شرکت Zoom برای ارتقای امنیت برنامه خود، سرویس تائید هویت Keybase را خرید

شرکت Zoom برای ارتقای امنیت برنامه خود، سرویس تائید هویت Keybase را خرید

اپلیکیشن زوم، شرکت کی‌بیس (Keybase) را به چنگ خود درآورد. این سیستم رمزگذاری-امنیتی به منظور ایجاد فضای امن برای کاربران استفاده کننده این برنامه ارائه شده است. به‌دلیل این‌که در هفته‌های اخیر مردم استقبال پرشوری از این برنامه ویدئوکنفرانس (Zoom) کرده‌اند، شرکت زوم به منظور افزودن تقویت بحث امنیت و حریم خصوصی برنامه خود، دست به خرید این استارتاپ زده است.

ازاین پس، یکی از مؤسسان کی‌بیس به نام مکس کران، رهبری تیم مهندسان امنیتی شرکت زوم را به دست خوهد گرفت. تیم کی‌بیس قرار است به زوم کمک کند تا یک سیستم تبادل اطلاعاتی دوپایانه‌ای ایجاد کنند که به گفته کران، می‌تواند به مقیاس بزرگ کنونی زوم دست یابد.

زوم پس از وقایع ماه گذشته و انتقادات شدید مبتنی بر مشکلات رمزنگاری و امنیتی تماس‌های این برنامه، مشغول به درست کردن بخش رمزگذاری ویدیوکنفرانس‌های خود است.

این شرکت اعلام کرده است که نسخه رمزنگاری شده برنامه زوم در تاریخ ۲۲ ماه می (۲ خرداد) منتشر می‌شود ولی هیچ‌گونه اطلاعاتی درمورد زمان اتمام کار‌های این قابلیت نیست.

اریک اس یوآن، مدیرعامل زوم در بیانیه‌ای گفته است:

کی‌بیس امنیت و رمزگذاری تخصصی را به شرکت زوم آورده است.

ماه گذشته زوم اعلام کرد که یک ویژگی فریز تصویری هم به برنامه اضافه خواهد کرد تا امنیت را افزایش داده و به‌طور قابل ملاحظه‌ای باعث پیشرفت برنامه ۹۰ روزه ارتقای امنیت اپلیکیشن زوم خواهد شد.

کی‌بیس در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک دایرکتوری کلیدهای رمزنگاری شده آغاز به کار کرد و از آن زمان تا کنون پیشرفت زیادی در بخش ارسال پیام و انتقال فایل کرده است. پروفایل‌های کی‌بیس در فضای مجازی به عنوان مرکز هویتی شما هستند به این صورت که اول خودِ شما را تایید صلاحیت کرده و سپس تمام اکانت‌های آنلاین شما را شناسایی کند. از آنجا است که کاربران با دیدن اکانت شما با خیال آسوده می‌دانند که تمام اکانت‌های آنلاین به اسم شما معتبر هستند. معمولا این پروفایل‌ها کلید‌های رمزنگاری شده دارند که می‌توانند با یک شخص، با امنیت بالا، تماس برقرار کنند.

به راحتی می‌توان به نحوه استفاده زوم از کی‌بیس در مشکلات برنامه خود پی‌ برد ولی این که کی‌بیس در این زمان چه خواهد کرد هنوز مشخص نیست. کران با تیم کی‌بیس در حال گفت‌وگو در مورد بخش امنیتی است ولی این شرکت تا به این لحظه هیچ‌گونه بیانیه‌ای مبنی بر آینده محصولات کی‌بیس صادر نکرده است. به گزارش CNBC، تکنولوژی مورد استفاده کی‌بیس به نوعی در زوم قرار خواهد گرفت و به‌عنوان بخشی از پیشنهاد پرداخت شده زوم گنجانده می‌شود. براساس این گزارش، این استارت آپ در حال حاضر ۲۵ کارمند دارد.

اشتراک بگذارید
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *