۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۵ راهکار ساده برای افزایش امنیت خانه

۱۵ راهکار ساده برای افزایش امنیت خانه

۱۵ راهکار ساده برای افزایش امنیت خانه

۱۵ راهکار ساده برای افزایش امنیت خانه | معمولا زمانی که صحبت از افزایش امنیت خانه می‌شود، ذهن‌ به سمت ایمن‌سازی خانه در برابر ورود سارقان و دزدها می‌رود؛ اما امنیت معنایی فراتر از محافظت منزل در برابر دزدها و سارقان دارد: ایمن بودن منزل، چه در زمان حضور چه در زمان نبودن در خانه . یکی از اقدامات بسیار ساده، نصب پلاکارد «این منزل مجهز به سگ نگهبان یا دوربین مدار بسته است» می‌باشد. همچنین ایمن کردن مراحل ورود به منزل با نصب درهای ضدسرقت و  اطمینان حاصل کردن از اینکه کلید اضافی منزل خود را جایی جا نگذاشته‌اید و یا به جای تمام این موارد نصب یک قفل دیجیتال به روز و جدید می تواند به تامین امنیت بیشتر منزل شما کمک کنند.

مشکل روش‌های سنتی جلوگیری از ورود سارق به منزل آن است که این اقدامات شناسایی شده‌اند و دزدها همیشه از شما چند قدم جلوتر هستند؛ بنابراین هرچقدر که فکر کنید در حفاظت از منزل خود کوشا هستید، نکاتی وجود دارد که ممکن است فراموش کنید یا از آن‌ها بی‌خبر باشید.

۱۵ راهکار ساده برای افزایش امنیت خانه

در این مقاله به موثرترین و ساده‌ترین راه‌های جلوگیری از سرقت منزل اشاره می‌کنیم:

افزایش امنیت خانه با چند راهکار ساده :

  1. همیشه درهایی را که به بیرون راه دارند، قفل کنید. انجام هر گونه اقدام امنیتی، بدون آنکه درهای ورودی منزل را قفل کنید، بیهوده است. بسیاری از سارقان زمانی که متوجه می‌شوند یکی از درها باز است، به راحتی وارد منزل می‌شوند. یکی از روش‌های رایج دستبرد زدن به منازل، پیداکردن در یا پنجره‌ی باز است. پس اولین اقدام شما برای افزای شامنیت خانه، قفل کردن درهای ورودی منزل است؛ حتی زمانی که در منزل هستید یا برای پیاده‌روی کوتاه به بیرون می‌روید. همچنین از قفل بودن در تراس اطمینان داشته باشید؛ چون از راحت‌ترین راه‌های ورود به منزل شماست.
  2. در پارکینگ نیز راه بی‌دردسر ورود دزدان به منزل شماست. همیشه شب‌هنگام از قفل بودن در پارکینگ مطمئن شوید.
  3. پنجره‌هایی را که رو به خیابان هستند، قفل کنید. پنجره‌های کشویی برای سرقت مورد مناسبی هستند. می‌توانید برای افزایش امنیت خانه برای درها و پنجره‌های کشویی، از رول یا میله فلزی استفاده کنید.
  1. نصب لامپ های هوشمند سنسور دار در اطراف خانه، تدبیر هوشمندانه‌ای برای فراری‌دادن دزدهاست. اغلب دزدها می‌توانند عملیات سرقت را با موفقیت به پایان برسانند، چون کسی آن‌ها را نمی‌بیند؛ بنابراین بر سر درهای ورودی، چراغ‌های سنسوردار نصب کنید.
  2. همچنین می‌توانید برای آسوده‌کردن خاطر خود، لامپ های هوشمند در مسیر ورودی نصب کنید یا اگر زیاد به مسافرت می‌روید، چراغ‌های زمان‌دار نصب کنید تا در ساعاتی مشخص، روشن شوند و خانه شما را خالی از سکنه نشان ندهند.
  3. هرگز بر روی در یا جایی که قابل دید برای دیگران باشد، یادداشت نگذارید. این کار به سایرین اعلام می‌کند که شما در خانه نیستید و به سارقان مجوز ورود می‌دهد.
  4. همیشه پرده‌ها را در حالت بسته نگه دارید. گاهی باز بودن پرده‌ها به معنی اعلام حضور شماست و بسته بودن پرده‌ها به معنی نبودن شما؛ اما اگر همواره پرده‌ها را بسته نگاه دارید، سارقان متوجه حضور یا عدم حضور شما نمی‌شوند. بهترین راهکار استفاده از پرده های هوشمند در خانه است .
  5. هرگز کلید یدکی را در خارج از خانه خود نگه ندارید. سارقان حرفه‌ای می‌دانند ممکن است کلید زاپاس چه جاهایی پنهان شده باشد. زیر گلدان اولین جایی است که برای پنهان کردن کلید، به ذهن سارقان می‌رسد. بهتر است اگر نگران جاگذاشتن یا گم کردن کلید خود هستید، برای موارد اضطراری کلید زاپاس منزل خود را به دوست معتمد یا همسایه‌ای مورداعتماد بدهید. راه دیگر، نصب قفل‌های هوشمند است تا دردسر نداشتن کلید را نکشید. در این صورت، از انتخاب رمزهای ساده بپرهیزید
  1. روشن گذاشتن یک چراغ یا ضبط صوت، راه خوبی است که به دزدها اعلام کند شما در منزل هستید. همچنین می‌تواند با نصب لامپ‌های هوشمند یا کنترل از راه دور دستگاه تلویزیون و ضبط صوت، این کار را زمانی که در سفر یا بیرون از منزل هستید، انجام دهید.
  2. هنگامی که عازم سفر برای مدت طولانی هستید،هر نوع اشتراکی را لغو کنید چون در صورتی که خانه شما ویلایی باشد و کلی مجله و روزنامه و چیزهای دیگر در صندوق پست یا جلوی درب خانه تان جمع شده باشد باعث می شود دزدها از نبدو شما در خانه مطلع شوند
  3. نصب سیستم امنیتی برای خانه، رایج‌ترین راه اطمینان خاطر از امنیت خانه است. در نبود شما، اگر سارقی قصد دستبردزدن به منزل شما را داشته باشد، پلیس محلی خبر می‌شود و این موضوع به اطلاع شما نیز خواهد رسید. این سیستم‌های امنیتی به چراغ‌های هوشمند و قفل های دیجیتال منزل شما وصل می‌شوند. بهتر است مجهز بودن منزل شما به سیستم امنیتی، برای سایرین آشکار نباشد؛ چون در این صورت ممکن است سارقان به راه‌حلی برای مواجهه با این مانع نیز فکر کنند.
  4. جعبه خرید کالاهای گران را در نزدیکی منزل خود قرار ندهید. مثلا اگر سارقان متوجه شوند که شما به تازگی تلویزیون پلاسما خریده اید، این‌گونه برداشت می‌کنند که شما ثروتمند هستید یا تغییر دکوراسیون داده‌اید؛ بنابراین بهتر است جعبه را یا دورتر از محل زندگی خود بگذارید یا آن را تکه تکه کنید تا قابل دیدن نباشد.
  5. بهتر است یک قفل درجه یک و ایمن بر روی در اصلی ورودی منزل خود نصب کنید. از قفل‌های هوشمند استفاده کنید تا امنیت بالاتری برای در‌های منزل خود فراهم کنید. مغزی قفل‌های هوشمند، ایمن‌تر است و بدون اثر انگشت یا نصب اپلیکیشن مخصوص بر روی تلفن‌های همراه، باز نمی‌شوند.
  6.  از یکی از دوستانتان بخواهید در نبود شما، در منزل ساکن شود یا حداقل هفته‌ای سه بار به خانه شما سر بزند تا بسته‌های پستی شما را دریافت کند و به گلدان‌هایتان آب بدهد. همچنین می‌توانید فردی را استخدام کنید تا در نبود شما به منزلتان سر بزند و کارهای لازم را انجام بدهد.
  7. هر زمان کلید منزلتان را گم کردید، قفل در را عوض کنید. اگر تازگی به منزل خود نقل مکان کرده‌اید، تمام قفل‌ها را عوض کنید. ممکن است صاحبان قبلی خانه، هنوز کلید خانه را داشته باشند و در نبود شما، به منزلتان دستبرد بزنند.

اشتراک بگذارید
قبلی «
بعدی »

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *